Doe-het-zelf management

Mathieu Siemons


Nederlands | 06-02-2024 | 144 pagina's

9789461265975

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 24,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Gratis bezorging vanaf € 45,00




Tekst achterflap

Laat je niet van de wijs brengen door hypes. Alles wat je nodig hebt voor een goede bedrijfsvoering is een heldere strategie en een werkwijze waarmee je mensen, processen en producten succesvol kunt aansturen.

In dit praktische boek laat Mathieu Siemons zien dat je het succesvol leiden van een maakbedrijf zelf in de hand hebt door te sturen op even klassieke als onmisbare bedrijfskundige uitgangspunten. ‘Doe-het-zelf’ is zijn devies, en dat is mogelijk door zelf de handen uit de mouwen te steken, te draaien aan de juiste knoppen van het SPOT-model© en vast te houden aan je eigen principes.

Mathieu Siemons helpt managers en ondernemers van maakbedrijven bij vraagstukken over strategie, investeringen, organisatieveranderingen en innovaties. Hij adviseert niet alleen bestuurders in de directiekamer maar helpt ook op de werkvloer om veranderingen tot stand te brengen. Hij publiceerde eerder het boek ‘Gezond verstand management’

Inhoudsopgave

Voorwoord Inleiding HOOFDSTUK 1 KEN JE EIGEN BEDRIJF Inleiding 1.1 De bedrijfsgeschiedenis 1.2 Wat is de kern en wat zijn kernwaarden? 1.3 Aan welke knoppen kun je draaien? 1.4 Wat kun je leren van de geschiedenis? 1.5 Hoe is de bedrijfsconditie? 1.6 Wat nu? HOOFDSTUK 2 VOORWAARDEN VOOR EEN OPTIMALE BEDRIJFSCONDITIE Inleiding 2.1 De juiste man op de juiste plaats 2.2 Wendbaar en flexibel 2.3 Optimale bedrijfsprocessen 2.4 Werkplezier en betrokkenheid HOOFDSTUK 3 BASICS VOOR IEDERE LEIDINGGEVENDE EN MANAGER Inleiding 3.1 Het integrale bedrijfsproces kennen 3.2 De markt en stakeholders: voor wie doen we het? 3.3 Het primaire proces: waar verdienen we ons geld mee? 3.4 De interne organisatie: het fundament en zijn pijlers 3.5 Conditiemeting: resultaten en verbeteracties 3.6 De stip op de horizon: strategie en jaarplannen HOOFDSTUK 4 BEDRIJFSVOERING IN DE PRAKTIJK Inleiding 4.1 Onderscheid in boven en onderstroom 4.2 Het SPOT-model(c) als basis 4.3 KPI's en KVI's 4.4 Monitoring en bijsturing 4.5 Acties en borging 4.6 Telkens weer het bedrijf opnieuw uitvinden; scherp blijven HOOFDSTUK 5 AAN DE SLAG Inleiding 5.1 Meet de bedrijfsconditie 5.2 Het plan van aanpak 5.3 Verbeterprojecten én organisatieverbetering 5.4 Een zelfregulerend systeem borgen Slotwoord Literatuur- en bronnenlijst Geraadpleegde internetbronnen Bijlages Over de auteur

Details

EAN :9789461265975
Auteur: 
Uitgever :Haystack, Uitgeverij
Publicatie datum :  06-02-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :212 mm
Breedte :150 mm
Dikte :13 mm
Gewicht :246 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :144
Keywords :  bedrijfskunde;innovatie;investering;maakbedrijf;organisatieverandering;processen;strategie